Foto: Intact Images/Gazeta Sporturilor În condiţiile perioadei de criză pe care o traversăm, tot mai mulţi români încearcă să-şi rotunjească veniturile din jocuri de noroc, mai precis din pariuri sportive. Activitate care a fost şi rămâne o afacere din care poate câştiga multă lume. Doar că în România există acum o concurenţă neloială, motiv pentru care statul pierde sume importante.
Despre ce e vorba? Pariorii au două modalităţi de a paria: offline – la case (pe bilet) – sau în mediul online. Dacă activitatea caselor este reglementată de Codul fiscal, acolo fiind specificate drepturile şi obligaţiile de plată ale jucătorilor, precum şi cele ale organizatorilor, cea din online a funcţionat la limita legii. Cele mai multe case online care sunt accesate din România nu deţin licenţe de funcţionare, nefiind înregistrate, astfel că profiturile se duc în ţările de origine. În general, în Malta şi în Gibraltar. Astfel că taxarea caselor de pariuri online era imposibilă. Profitând de acest vid legislativ, mulţi dintre operatorii online şi-au permis cheltuieli mari pe publicitate şi pe imagine, statul asistând pasiv la acestă expansiune mediatică. Spre exemplu, Gamebookers a fost sponsor oficial al Ligii 1 la fotbal, sezonul 2009/2010, Bwin este încă unul dintre sponsorii secundari ai FC Steaua, Unibet a fost sponsor la FC Rapid, Bet-at-Home este sponsor oficial al FR Handbal şi exemplele pot continua. Chiar dacă exista o hotărâre de Guvern care reglementa organizarea şi autorizarea jocurilor de noroc şi care preciza că în România nu poţi funcţiona fără licenţă, iar condiţiile de licenţiere solicită ca operatorul să desfăşoare şi activităţi offline. Ceea ce nu e cazul la noi. Prin urmare, "cotizantele" la stat erau doar casele offline, gen PublicBet, Stanleybet, Mozzart, Casa Pariurilor, Gsbet ori 1x2Bet Cafe Arena, asta ca să le me