De ani buni, mă chinuie o adâncă frustrare: nu pot să înţeleg aşa-numitul limbaj corporatist.
Recunosc, sunt bătut în cap: nu pricep, oricât mi-ar explica oamenii care lucrează în corporaţii - de la managerii cu experienţă şi până la domnişoarele cu vârste între 25 şi 28 de ani din multinaţionale - cum se învaţă, la ce foloseşte, când se utilizează şi cum a luat naştere acest limbaj. O să mor prost. Este adevărat că fiecare domeniu (IT, imobiliare, publicitate, bănci) are termenii săi specifici. Dar peste toate acestea s-a aşternut limbajul corporatist, ca o piatră de mormânt, care sufocă orice urmă de viaţă. Parcă este limba unor roboţi.
La mijlocul lunii decembrie, am aflat că Bergenbier S.A., al treilea producător de bere din România, a decis ca, începând de anul viitor, agenţia Initiative Media să-i fie furnizorul de servicii de media (strategie, planificare şi achiziţii de spaţiu publicitar). Adică, bugetul de media al lui Bergenbier S.A. (cu şapte mărci de bere) a trecut de la agenţia Starcom (unde stătea de trei ani) în portofoliul Initiative. Mutarea asta nu este o ştire de larg interes. Niciodată nu va ajunge pe prima pagină a ziarului „Adevărul", nici dacă Grigore Cartianu şi toţi adjuncţii săi s-ar îmbăta cu bere Bergenbier. Dar pentru lumea publicităţii noastre, mişcarea este un eveniment important la sfârşit de an.
Cu riscul de a juca rolul unui profesoraş decrepit, să analizăm cum a fost oficializată mutarea contului chiar de către actorii acestui eveniment. Comunicatul de presă al Bergenbier S.A. (parte a grupului internaţional StarBev) a anunţat că, începând cu februarie 2011, compania va demara în România colaborarea cu Initiative pentru toate activităţile de media. Iată cum explică această schimbare Tiberiu Mercurian, directorul de marketing al Bergenbier S.A.: ,,Decizia de a începe parteneriatul cu Initiative vine în urma unui pro