Absolvenţii specializărilor provizorii de la „Ştefan cel Mare“ plătesc între 600 şi 1.000 de lei pentru comisiile de licenţă. Tinerii sunt nemulţumiţi că află cu întârziere, de la prieteni, despre taxele care ar fi trebuit anunţate încă de la înscriere.
Studenţii Universităţii „Ştefan cel Mare“ Suceava (USV) înscrişi la specializările autorizate provizoriu trebuie să scoată din buzunar între 600 şi 1.000 de lei pentru a putea susţine examenul de licenţă.
Aceştia sunt nemulţumiţi atât de suma solicitată, pe care o consideră foarte mare, cât şi de faptul că nu au fost anunţaţi că vor fi puşi la plată în momentul înscrierii. Iulia Guşă a absolvit Facultatea de Istorie şi Geografie, specializarea Relaţii Internaţionale şi Studii Europene, autorizată provizoriu, în 2009. A aflat în anul II de studii, de la colegii din promoţia anterioară, că va avea de plătit 1.000 de lei pentru susţinerea lucrării de licenţă.
„Eu măcar eram la buget, dar colegii mei au plătit trei ani la rând o taxă de studii de 2.000 de lei, iar pentru a susţine licenţa încă 1.000 de lei“, a spus Iulia Guşă. Mai mult decât atât, ea şi colegii săi au trebuit să meargă personal la Timişoara, de unde era comisia de examen, ca să-şi ridice diplomele, la un an de la absolvire.
„Am aflat acum, în anul III, de la un prieten. Nu mi se pare mare. În trei ani aş fi putut să strâng banii, dacă aş fi ştiut de ea“, a spus Lucian S., student la Comunicare şi Relaţii Publice, Facultatea de Litere.
Taxele, ascunse la înscriere
Studenţii nu contestă faptul că acele comisii externe care vin la USV în perioada sesiunilor de licenţă trebuie plătite, dar reclamă problema de comunicare dintre ei.
„Informaţia există, însă nu este stipulată în contractul de studii. Acesta este elaborat la nivel de universitate şi cuprinde informaţii generale“, a declarat Mirce