Aproximativ 215 magazine de proximitate afiliate unor lanțuri de retail au fost deschise în 2010. Până la finele anului, numărul lor va crește la 230 de unități, cu vânzări care cumulează peste cinci milioane de euro lunar.
Dedicate cartierelor care nu dispun de mari rețele comerciale, dar mai ales zonelor rurale din jurul Bucureștiului, micile magazine încep să câștige teren, la un deceniu de la ofensiva marilor retaileri moderni. Proximitatea și programul prelungit, prin comparație cu supermarketurile, sunt avantajele micilor magazine, care compensează prețuri mai puțin competitive.
Primul care încearcă să valorifice la scară acest business este Dinu Patriciu. El a inaugurat, din primăvara acestui an până în prezent, peste 200 de băcănii sub umbrela Mic.ro, planul maximal fiind acela de a face câte un magazin la fiecare 800 de metri. Deși omul de afaceri anunțase inițial deschiderea a 300 de unități până la finele anului, în ultima zi a lui decembrie rețeaua Mic.ro va număra 228 de magazine, aflate în București, Ploiești, Săftica, Ciolpani, Tâncăbești, Corbeanca, Snagov și Balotești.
La o investiție medie de 80.000-100.000 de euro pe unitate, expansiunea rețelei de băcănii a înghițit până în prezent 18-22 de milioane de euro. Dinu Patriciu anunțase o investiție totală de 250 de milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei Mic.ro, afirmând totodată că aceasta se va amortiza în 6-12 luni.
Gheața a fost spartă, urmează competiția
În medie, un astfel de magazin vinde de aproximativ 730 de euro pe zi (sau 22.500 de euro pe lună), față de 500 de euro pe zi cât este media vânzărilor unui butic de cartier. „Sunt magazine care vând de 2.000 de euro pe zi, altele, de 1.000 de euro, iar altele, de 200-300 de euro pe zi“, a declarat recent Patriciu, precizând că Mic.ro a depășit în mai puțin de nouă luni punctul de break even (nivelul la care v