Începând cu anul 2011 contribuabilii mureşeni plătitori de taxe şi impozite nu vor mai fi nevoiţi să completeze cinci declaraţii, ci doar o declaraţie unică.
Modificarea este una menită să elimine birocraţia şi sistemul să fie unul accesibil fiecărui contribuabil, plătitor de taxe şi impozite. Dacă în prezent, contribuabilul trebuie să completeze cinci declaraţii, din care două le depune la ANAF, iar câte una la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa de Pensii şi Agenţia de Şomaj, începand cu ianuarie 2011 se va institui o declaraţie unică pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit, care va fi depusă la ANAF, urmând ca Administraţia Fiscală să transmită datele necesare celorlalte instituţii. “Este vorba de formularul 112 , declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
Această declaraţie va fi depusă la ghişeele unităţilor fiscale teritoriale ale ANAF începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie, respectiv, prima depunere va fi în luna februarie”, a declarat Denes Iren, director executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Mureş.
Dezbateri săptămânale pentru contribuabilii mureşeni
Guvernul a adoptat forma declaraţiei unice, urmând a se pregăti cadrul de implementare, astfel încât contribuţiile aferente lunii ianuarie să se plăteasca până pe 25 februarie 2011 potrivit acestui sistem. DGFP Mureş urmăreşte să ajute agenţii economici pentru a înţelege modul de completare şi datele precizate în formular, organizând dezbateri şi întâlniri săptămânale, încă din luna ianuarie. “Sperăm din tot sufletul că astfel vom uşura cât de cât munca agenţilor economici. Vom organiza, la fel cum am organizat şi până acuma, dezbateri publice privind declaraţia unică şi în cursul lunii ianuarie. Vom face şedinţe săptămânale cu declaraţia unică