CFR a demarat reabilitarea tunelului care leagă CF Palas de Portul Vechi întrucât starea avansată de degradare a galeriei subterane pune în pericol construcţiile de la suprafaţă: construcţii, căi ferate, căi rutiere
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR" SA a demarat reparaţiile la tunelul care face legătura între linia CF Palas şi Portul Vechi. Este vorba despre Tunelul lui Saligny, aşa cum mai este cunoscut.
Tunelul care leagă zona Palas de Portul Vechi măsoară aproape 500 de metri lungime (490 m) şi a fost singura cale de acces, mai bine de 70 de ani, pentru garniturile de marfă care aveau ca destinaţie portul Constanţa. Tunelul, amplasat în apropierea actualei gări CFR, a fost proiectat şi construit de Anghel Saligny. Lucrarea a fost demarată în 1896 şi finalizată în 1900. După inundaţiile din 1992, circulaţia feroviară a fost închisă pe tronsonul respectiv, iar de atunci apa distruge lent structura de rezistenţă a tunelului, punând în pericol toate construcţiile de deasupra.
În caietul de sarcini al achiziţiei, întocmit de reprezentanţii Sucursalei CF Constanţa, se precizează că închiderea circulaţiei a provocat colmatarea şanţurilor de scurgere şi a prismului de piatră spartă, cu materiale aduse în tunel din zona capătului de intrare . Tunelul subtraversează calea ferată Constanţa-Mangalia, drumul naţional Constanţa-Mangalia, străzi şi diverse conducte şi canale edilitare. De-a lungul anilor, căptuşeala tunelului a fost penetrată de infiltraţii care au provocat fenomene de exfoliere şi degradări, culminând cu desprinderi de blocuri de piatră din boltă. Infiltraţiile din pânza freatică, la care s-au adaugat cele din reţelele edilitare de apă potabilă şi canalizare, s-au amplificat an de an favorizând crearea de goluri şi tasări, care au avut un impact negativ asupra clădirilor de deasupra, aflate în zona de influenţă a tunelul