Cele mai mari probleme ale vecinilor de la sud de Dunăre au fost identificate chiar la cel mai "fierbinte" punct de frontieră ? cel de la Kapitan Andreevo, cu Turcia. Zona este extrem de tranzitată de transportatori. La această importantă poartă de intrare în Uniunea Europeană, pentru turci există probleme grave atât la capitolul tehnic, cât şi în ce-i priveşte pe funcţionari. Sistemele tehnice de detectare a persoanelor ascunse funcţionează doar ocazional, în condiţiile în care sute de tiruri turceşti trec zilnic în Bulgaria prin acest punct. Un alt neajuns identificat de experţii europeni ţine de principiul rotaţiei personalului, ca măsură de prevenire a corupţiei. Acest principiu nu este aplicat la Kapitan Andreevo, spre îngrijorarea europenilor, care se tem că o frontieră cu funcţionari corupţi ridică probleme mult mai serioase decât o frontieră unde elementele tehnice nu sunt încă foarte bine puse la punct.
Un alt aspect care provoacă nemulţumire este faptul că modulele din teren, realizate de Bulgaria cu firma Ericsson, în cadrul sistemului integrat de supraveghere, vor fi gata de-abia la sfârşitul anului 2011.
În aceste condiţii, acceptarea Bulgariei în spaţiul Schengen în martie 2011 este pusă sub semnul întrebării inclusiv din punct de vedere strict tehnic. Lucru care va însemna, cel mai probabil, o amânare şi pentru România, în condiţiile în care Bruxellesul insistă să nu decupleze nici acum cele două ţări care au aderat în tandem la UE la 1 ianuarie 2007.
Cele mai mari probleme ale vecinilor de la sud de Dunăre au fost identificate chiar la cel mai "fierbinte" punct de frontieră ? cel de la Kapitan Andreevo, cu Turcia. Zona este extrem de tranzitată de transportatori. La această importantă poartă de intrare în Uniunea Europeană, pentru turci există probleme grave atât la capitolul tehnic, cât şi în ce-i priveşte pe funcţionari. Sistemel