În cazul judeţului nostru, polul de creştere poate fi doar Zona Metropolitană. Prin strategia de dezvoltare urbană, confomă cu politica europeană, s-a stabilit ca Braşovul să fie printre cei 7 poli de creştere economică.
În polul de creştere se regăsesc, alături de Braşov, municipiile Codlea şi Săcele, oraşele Ghimbav, Predeal şi Râşnov şi comunele Bod, Cristian, Crizbav, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni şi Vulcan.
„În urma analizelor şi a consultării reprezentanţilor autorităţilor locale, universităţi, mediul economic, ONG-uri şi cetăţeni, dorim transformarea polului de creştere Braşov în Capitala turismului românesc, cel mai important nod de transport şi comunicaţii, centru naţional de excelenţă în cercetare", ne-a declarat Dragoş David, directorul Agenţiei Metropolitane.
Agenţia Metropolitană are în derulare mai multe proiecte, printre care „Legendele Ţării Bârsei. Promovarea potenţialului turistic al Ţării Bârsei". Bugetul este de 1.018.703,40 lei, din care 796.284,30 lei sunt nerambursabili.
Un alt proiect este „LINKS - Oraşe vechi, cheia durabilităţii", în parteneriat cu mai multe oraşe europene, care are ca scop realizarea unor instrumente care să poată fi folosite pentru recăpătarea şi/sau păstrarea vitalităţii centrelor istorice.
De asemenea, Agenţia Metropolitană Braşov va organiza, în 2012, a treia ediţie a Congresului Internaţional de Turism al ONG-urilor din ţările cu ieşire la Marea Neagră.
Anul acesta, Agenţia a reprezentat România la ediţia care a avut loc în Turcia. Produsul turistic propus de AMB ca destinaţie de succes a fost: „Zona Metropolitană Medievală Braşov".
Proiecte în pregătire
Agenţia Metropolitană are în vedere, în 2011, extinderea capacităţii de parcare şi construcţia unui terminal pentru transportul public din Poiana Braşov, precum şi asigurarea accesibilităţii în zona Clăbu