Repetiţiile pentru scheciurile TV din noaptea dintre ani începeau în septembrie, îşi aminteşte Stela Popescu. Pregătirile durau tot anul. Înainte de 1990, seara de 31 decembrie părea „magică“: era singura noapte din an când românii aveau parte de program non-stop la televizor, cu divertisment de cea mai bună calitate, cu artiştii epocii.
Revelionul era momentul culminant al anului în materie de programe de televiziune, de aceea, pregătirile pentru noaptea de 31 decembrie durau aproape un an.
„Se scriau textele - Octavian Sava, Mihai Maximilian, Ovidiu Dumitru, Grigore Traian Pop scriau umor de foarte bună calitate - şi se pregăteau decorurile. Iar actorii puneau tot sufletul şi le spuneau cu tâlc. Românul primea într-o noapte ce nu primea în tot anul", declară Mioara Negescu, director de programe TV „Adevărul", fost coordonator al Departamentului Divertisment din TVR. „Repetiţiile începeau în septembrie-octombrie", mai spune Mioara Negescu.
„Se filma, se viziona materialul, se repara, se filma din nou... Cine mai face aşa? Astăzi, totul este improvizaţie. Singurul care poate face improvizaţie în România fără să facă rabat de la calitate este Florin Piersic, dar el are un dat special, altul ca el nu am văzut", afirmă Stela Popescu, o veterană a Revelioanelor.
Făcând o comparaţie cu Revelioanele de altădată, actriţa constată că „nu se mai face lucru ca lumea, totul este repede, repede, să iasă banii şi gata. Noi, artiştii, simţim crâncen acest lucru! Textele se făceau pe baza unui scenariu bine gândit. Astăzi, cine se maimuţăreşte şi îşi pune poalele în cap, chipurile, are umor", se întristează actriţa.
Vulgaritate nu înseamnă umor
În spatele celebrelor scheciuri cu Toma Caragiu, Octavian Cotescu, Horia Şerbănescu, Stela şi Arşinel erau „o gândire, un scenariu adevărat, actorul nu făcea scălâmbăieli ca să provoa