Podul de pe linia ferată Sibiu-Copşa Mică, construit în anul 1872, a fost consolidat în anul 2007, fără ca stabilitatea lui să fie asigurată. Sursa: TRAIAN DELEANU
Pentru că un pod aflat pe linia de cale ferată ce leagă Sibiul de Copşa Mică a început să o ia la vale, sucursala Braşov a CFR a angajat firma sibiană Concefa care să îl consolideze. Era luna decembrie 2007. După un milion de lei cheltuiţi, experţii au decretat că reabilitările nu sunt corect gândite.
Construit în 1872
Podul de 60 de metri aflat la kilometrul 404+972 în dreptul localităţii Ocna Sibiului a fost ridicat în 1872 şi "dotat" cu tăblier metalic în 1950. În 1999, "s-au observat modificări ale structurii geometrice a aparatelor de reazem mobile de pe culeea Sibiu. În urma măsurătorilor topometrice s-a constatat o pierdere a stabilităţii infrastructurii. În anii următori, fenomenul de pierdere a stabilităţii infrastructurilor a fost observat şi la culeea Copşa Mică", scrie într-un document al Regionalei CF Braşov.
"Agravarea fenomenului de pierdere a stabilităţii infrastructurilor, cât şi pericolul iminent de închidere a circulaţiei pe sectorul de linie respectivă au impus contractarea execuţiei în anul 2007", se mai arată în document.
Prima proiectare
Reabilitarea situaţiei care a dus la limitarea vitezei în zonă a început încă din 2002, printr-o procedură de expertizare-proiectare, după cum se arată într-un răspuns oficial transmis de CFR pe această temă.
"Expertul a identificat ca posibilă cauză a acestor manifestări fenomenul de diapire (formarea unei cute sub formă de boltă care străbate straturile superioare - n.r.) a sării, zona fiind cunoscută ca bogată în zăcăminte de sare", răspund cei de la CFR solicitării transmise de EVZ.
Proiectul redactat de Consis Proiect din Bucureşti a fost atribuit spre