Euroloto și cote mai mari la pariurile sportive sunt două dintre noutățile pe care Loteria le pregătește, anul viitor, pentru a atrage mai mulți clienți. Asta după ce, în 2010, a reușit să-și mențină profitul, în ciuda încasărilor mai mici.
Compania Națională Loteria Română trebuie să facă față, începând de anul acesta, unui nou tip de client: cu venituri mai mici, dar cu speranțe tot mai mari în câștigarea „potului cel mare“, și, în același timp, unul care preferă jocurile moderne, fie electronice, fie online, în detrimentul celor „clasice“. Iar toate acestea se văd deja nu doar în rezultatele Loteriei, ci și în felul în care compania se străduiește să mențină nivelul încasărilor.
„În contextul crizei financiare și economice de la nivel mondial, deși se credea, inițial, că industria jocurilor de noroc nu va fi afectată, reducerea veniturilor, creșterea șomajului, scăderea consumului etc. afectează în mod negativ bugetul populației și, implicit, sumele de bani destinate jocurilor de noroc“, spun reprezentanții Loteriei pentru Capital. Creșterea concurenței, dezvoltarea puternică a rețelelor de agenții de pariuri sportive și cazinouri și chiar intrarea în piață a unor jucători noi arată că piața, estimată la circa trei miliarde de euro, este în plină dezvoltare.
În primele zece luni ale anului, veniturile companiei au scăzut cu 22%, la puțin peste 956 milioane de lei, însă profitul a fost menținut la un nivel similar cu cel al anului trecut, la 186 de milioane de lei (circa 44,5 milioane euro), ceea ce înseamnă că profitabilitatea a crescut. Cum se explică acest lucru? „Efortul general s-a concentrat, în principal, pe stimularea comercializării acelor produse care dețin o rată crescută a profitabilității, cum ar fi cazul jocurilor de tradiție, loto și loz“, au explicat reprezentanții companiei.
Așa că, după ce, anul trecut, a fost int