Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei Corsar Grup, care administreaza magazinul online Cel.ro, a vorbit in exclusivitate pentru Ziare.com despre ce inseamna sa faci afaceri online in Romania si cat de greu este sa conduci si sa mentii pe o pozitie de top un magazin de comert online pe piata locala.
Intrat in afaceri de tanar, cand lumea Internetului era in tara noastra abia la inceput, Tiberiu Pop a reusit sa-si aduca magazinul in topul celor mai mari retaileri online. Astazi, cand criza a pus la pamant extrem de multe firme, iar romanii isi dramuiesc tot mai mult bugetul, seful Cel.ro a vorbit pentru Ziare.com despre cateva dintre secretele vanzarii online de electronice, electrocasnice si produse IT.
- Cand si cum v-a venit ideea de a intra in comertul online?
- In anul 2002, am luat pentru prima data contact cu Internetul broadband, in momentul in care s-a inceput conectarea caminelor din Regie la Internet. Eram atat de fascinat de noua mea "jucarie", incat dormeam cam 5 ore pe noapte, iar in rest incercam sa invat si sa inteleg cum functioneaza aceasta minunata inventie a secolului XX. In 2004, cand am hotarat sa infiintez un magazin online alaturi de un coleg de facultate, eram convins ca Internetul este viitorul si este doar o chestiune de timp pana cand toata lumea va fi conectata la el.
Pe de alta parte, mi s-a parut ca reusita unui bussines pe Internet tine mai mult de inteligenta antreprenorului decat de numarul de pile si relatii pe care le detine.
- De unde ati avut banii necesari ca sa incepeti afacerea si care a fost suma investita initial?
- Suma investita initial a fost de 20 milioane lei vechi, adica 2.000 de ron, bani proveniti de la parinti, din care am cumparat domeniul de Internet si am platit actele de infiintare a firmei. Nu am avut nevoie de un capital foarte mare pe