RETROSPECTIVĂ Am fost mai puțini pe litoral, hotelierii au avut încasări mai mici, însă ne-am rezervat din timp vacanțele și am câștigat un brand de țară, fie el inaugurat cu scandal. Sursa: EXCLUSIV EVZ
1 /.
Una peste alta, 2010 nu a fost un an foarte prost pentru turismul românesc. Nu a început în forță, ce-i drept, însă programele speciale create de patronatele din turism (early booking, vacanță la țară, o săptămână la munte sau decada balneară) au reușit să păstreze acest domeniu pe linia de plutire.
"A fost un an oarecum mai bun pe alocuri decât 2009. Însă, românii și-au micşorat bugetele de vacanță, achiziționând astfel pachete mai ieftine, opționale mai puține, ceea ce per ansamblu, chiar dacă n-am stat prost la numărul de turişti, încasările au fost mai mici", spune Ciprian Enea, consultant pe turism al Best Tourism.
Iei vacanţa azi, pleci peste două-trei luni
Programul care a ajutat cel mai mult la revigorarea turismului a fost cel de înscrieri timpurii. Potrivit lui Traian Bădulescu, consilierul pe turism al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), 10-15% din vânzările de sejururi au fost efectuate prin acest program.
"Dacă în 2009, au fost achiziționate astfel 30.000 de vacanțe, anul acesta peste 50.000 de sejururi au beneficiat de reducerea aplicată înscrierilor timpurii. Valoric, încasările pe turism intern, de pe urma acestui program, s-au ridicat la 40 de milioane de lei (9,3 milioane de euro)", declară Bădulescu.
Ținând cont că peste un milion de români și-au cumpărat vacanțe în străinătate, 100.000-150.000 dintre aceștia au plecat în Grecia, Turcia sau Bulgaria prin programul early booking.
De la Land of Choice la Explore the Carpathian Garden
Dacă în 2009 am avut parte de lansarea campaniei de promovarea a României, ca destinaţie turistică – "Romani