Anul acesta, piaţa gadgeturilor a explodat. Nu neapărat pentru că s-au lansat extraordinar de multe produse, ci datorită marketingului reuşit.
1 /.
La începutul anului, toată lumea ştia că urmează să se lanseze tableta iPad, că „va fi o revoluţie”. Internetul duduia cu dezbateri pe tema aceasta, iar ştirile cu Steve Jobs, „Dumnezeul iPhone-ului”, erau poate mai citite decât cele cu Obama.
Pe la jumătatea anului, milioane de oameni din întreaga lume au privit înmormântarea fictivă a iPhone, organizată de zeci de angajaţi ai Microsoft. Fiecare lansare a unui gadget era servită pe toate canalele media şi apoi „mestecată” zile sau chiar săptămâni întregi. Pentru Apple, Google sau Microsoft, o parte dintre cei mai importanţi jucători pe această piață, imaginea conta, fiecare pixel trebuia aşezat la locul lui, iar fotografia de final să-ţi fure ochii.
Google a băgat spaima în producătorii de telefoane mobile
Cine a provocat cutremurul? Fără nicio îndoială Android, sistemul de operare pentru telefoane mobile, pus la punct de gigantul american Google. Cifrele spun tot: în semestrul al II-lea din 2009, pe segmentul sistemelor de operare pentru telefoanele mobile, Android avea 3,5% din piaţă; anul acesta, în acelaşi semestru, Android a ajuns la 25%.
Asta i-a trezit pe ceilalţi competitori, care au avut scăderi: Research In Motion, producătorul Blackberry, a trecut de la 20% la 14%, Apple, prin sistemul de operare iOS, a scăzut cu un procent şi a ajuns la 16%. Cel mai grav a fost pentru cei de Nokia: au rămas lideri, însă sistemul lor de operare a scăzut de la 44% la 36%. Această schimbare a pieței i-a făcut pe marii competitori să creadă că pot pierde aproape totul în foarte scurt timp.
Pe lângă această bătălie de marketing, dacă ar fi să ne referim la gadgeturile lansate, putem spune că anul 2010 a fost al tab