Numărul clienților din categoria private banking a crescut considerabil în 2010, comparativ cu 2009, la fel ca și valoarea activelor gestionate de bănci în beneficiul acestora.
Profilul clientului de private banking corespunde - după cum reiese dintr-o analiză a Băncii Transilvania - unei persoane a cărei vârstă este cuprinsă între 40 și 60 de ani, este activ în domeniul afacerilor, călătorește mult și are o viață socială intensă. Profilul investițional este, în general, destul de conservator. Valoarea medie a portofoliului unui astfel de client poate ajunge la 500.000 de euro, cum se întâmplă în cazul BRD.
Investind în produse financiare ale băncilor sume al căror prag minim variază între 15.000 și 200.000 de euro, clienții se califică pentru accesul la beneficii precum bancher personal, condiții îmbunătățite la comisioanele bancare, dobânzi mai bune pentru produsele de economisire, cursuri de schimb negociate, produse structurate legate de evoluția cursului valutar, carduri de credit cu limită foarte mare.
Totodată, ei pot participa la evenimente dedicate exclusiv clienților de private banking din București și din țară: concerte, expoziții de artă, premiere cinematografice. O parte din băncile consultate de Capital doresc să-și extindă rețeaua pentru acest tip de clientelă, în timp ce altele preferă să se axeze pe portofoliul existent.
Criterii: suma investită sau venitul lunar
La RBS, pragul minim al veniturilor lunare pentru ca o persoană să devină client Royal Preferred Banking este de 5.000 euro. Cealaltă posibilitate este plasarea unei sume de minimum 50.000 euro în diverse produse de economisire sau investiții oferite prin intermediul RBS România. Banca are în portofoliu 2.000 de clienți ce aparțin diviziei de Royal Preferred Banking, majoritatea antreprenori cu companii având cifra de afaceri de peste un milion de euro, con