Noul an aduce o multime de noi amenintari, dar si ocazii in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor. Exista din ce in ce mai multe posibilitati pentru antreprenorii si brandurile creative care vor sa profite de noile nevoi ale consumatorilor.
Dintre toate aceste nevoi, Trendwatching a facut o selectie a celor mai importante 10 curente in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor, tendinte care merita sa fie urmarite in 2011:
1. Acte aleatorii de bunatate
Vorbim de mega trendul Generation G - G de la generozitate - o companie nu poate gresi daca alege aceasta cale.
Actele aleatorii de bunatate, de la cadourile surpriza, la achitarea notei de plata de catre companie pot sa fie metode bune apropiere cu consumatorii (potentiali) in 2011.
Pentru branduri, o astfel de strategie poate insemna o departare de o imagine inflexibila. Mai mult, retelele de socializare vor populariza repede astfel de actiuni.
2. Urbanomie
Urbanizarea ramane unul dintre megatrendurile absolute si in decada care a inceput. Aproape jumatate din populatia globului traieste in orase - 3 miliarde de oameni. Aproximativ 180.000 de persoane se muta zilnic la oras.
Cum schimba acest trend arena consumului? In primul rand, consumatorii din mediul urban sunt mai indrazneti, mai liberali, mai toleranti, cu mai multa experienta si mai dispusi sa incerce produse si servicii noi.
Pe scurt, in 2011 este bine sa va axati pe produse, servicii, experiente sau campanii care se adreseaza nevoilor specifice din mediul urban.
3. Infernul preturilor
Consumatorii au fost intotdeauna atenti sa gaseasca cele mai bune oferte. Si in 2011, noile tehnologii si servicii vor contribui la haosul gasirii celor mai bune preturi.
Mediul online a schimbat obiceiurile de consum ale consumatorilor. De exem