Printre şoferi există unele opinii greşite despre modul în care se poate obţine o eficienţă mai ridicată a consumului de carburanţi. Iată câteva dintre ele, dar şi argumentele care nu susţin aceste teorii.
1. Trebuie să conduci o maşină mică pentru a obţine economii bune de carburant – Tehnologiile avansate legate de motoarele diesel, sistemele de injecţie directă a carburantului, transmisiile de ultimă generaţie, anvelopele eficiente energetic, dar şi designul aerodinamic permit autovehiculelor cu dimensiuni standard să fie foarte eficiente din punctul de vedere al consumurilor, potrivit site-ului www.fueleconomy.gov.
2. Transmisia manuală întotdeauna aduce economii mai bune decât cea automată – Progresele în transmisiile automate au îmbunătăţit eficienţa acestora până într-acolo încât versiunea automată a unui vehicul obţine adesea aceeaşi sau chiar o mai bună eficienţă decât versiunea manuală.
3. Consumi mai mult când porneşti maşina decât când o laşi să funcţioneze în gol – Motoarele moderne cu injecţie pornesc foarte eficient, mai ales când sunt încălzite. Maşina lăsată să funcţioneze în gol poate folosi de la aproximativ un litru la aproape doi litri pe oră, în funcţie de mărimea motorului maşinii dumneavoastră. Opriţi motorul când autoturismul stă pe loc, cu excepţia situaţiilor când aşteptaţi în trafic sau într-o coloană unde ar trebui să îl porniţi şi să îl opriţi frecvent. Repornirea motorului prea des poate uza demarorul.
4. Vehiculele trebuie să se încălzească înainte de a fi conduse – Automobilele moderne pot fi conduse la câteva secunde după ce au fost pornite, deşi motorul nu ar trebui suprasolicitat până când nu ajunge la temperatura normală de operare. În plus, cel mai rapid mod de a încălzi motorul este să conduci maşina.
5. Cu cât maşina îmbătrâneşte, cu atât consumul ei de carburant scade semnificativ – Un vehicu