Miliardara Oprah Winfrey şi-a lansat, în prima zi a anului, televiziunea prin cablu OWN. Iar după primele transmisiuni comentariile nu au întârziat să apară
"Unul dintre cele mai deranjante aspecte este sentimentul copleşitor (inevitabil, bănuiesc) că această televiziune nu este doar o afacere şi o extensie a unui brand, ci şi un monument viu dedicat puterii creatoarei ei şi o celebrare a disponibilităţii ei de a folosi această putere ca o forţă a binelui. Nu ne vom uita pur şi simplu la OWN, vom privi cu veneraţie, cu afecţiune şi cu uimire la dulcea măreţie a fondatoarei ei", a scris criticul de film Matt Zoller Seitz, pentru site-ul salon.com.
Publicaţia Hollywood Reporter a făcut un inventar a reacţiilor pe care le-au avut criticii imediat după lansarea postului tv al vedetei. Frazier Moore, de la Associated Press, a comentat pe tema lansării relative liniştite, care vine după peste doi ani de pregătiri şi după luni de promovare. Remarcând lipsa de extravaganţă, Moore a scris că "strategia pare a fi cea a unei lansări blânde, menite să stârnească apetitul telespectatorilor, astfel încât aceştia să revină şi să guste din meniul în care vor fi adăugate noi show-uri".
În acelaşi timp, New York Times numeşte canalul tv "zona lipsită de cinism", remarcând absenţa ironiei din programe. O critică a televiziunii a venit din partea publicaţiei online Root, care scrie că postul este o dezamăgire. "Oprah pare mulţumită să urmeze modelul de televiziune născut în 2008, în timpul grevei scenariştilor de la Hollywood. Găseşte pe cineva disponibil să-şi arate în faţa camerelor viaţa de zi şi gata, ai un show de televiziune".
Miliardara şi-a lansat, pe 1 ianuarie, propria televiziune de lifestyle, Oprah Winfrey Network (OWN), în colaborare cu Discovery Communications, emisiunile ei putând fi recepţionate în peste 85 de milioane de case. Potrivit revistei