Din cei 40.178 de plătitori de contribuabili din municipiu, doar 245 îşi plătesc taxele şi impozitele prin internet. Primarul spune că de vină e reticenţa românului la nou.Sistemul de plată online al taxelor locale a costat 25.000 de euro, din care 80 la sută au provenit din fonduri europene.
În urmă cu şase ani, autorităţile locale din Zalău au cheltuit 25.000 de euro, din care 20.000 din fonduri PHARE, pentru a dezvolta un serviciu modern de plată a taxelor prin internet. Totuşi, se pare că iniţiativa edililor n-a avut aproape niciun ecou la cetăţeni, din moment ce, până astăzi, doar 245 de persoane şi-au plătit taxele online.
Primarul: „Banii au fost investiţi cu folos“
„Numărul mic al celor care îşi plătesc taxele online se justifică, în opinia mea, prin reticenţa, specifică românilor, de a face operaţiuni financiare prin internet. Să ne gândim doar la numărul mic al celor care folosesc bankingul. În mod sigur, în următorii ani va creşte numărul celor care îşi plătesc taxele online“, a explicat, astăzi, pentru „Adevărul de Seară“, primarul Radu Căpîlnaşiu.
„Consider că, în pofida numărului mic de plătitori online, banii au fost investiţi cu folos, mai ales că din bugetul local s-au cheltuit doar 5.000 de euro, restul provenind dintr-o finanţare PHARE nerambursabilă. Cu timpul, oamenii vor folosi din ce în ce mai mult această metodă alternativă de plată“, a mai spus Căpîlnaşiu. În opinia sa, acest sistem vine şi în sprijinul celor care lucrează în afara graniţelor ţării, pentru că îşi pot achita taxele online, din orice colţ al lumii.
Cum poţi plăti taxele şi impozitele pe internet
Cei care doresc să-şi plătească taxele online trebuie să aibă, în primul rând, un cont bancar, iar apoi să meargă la Biroul de relaţii cu publicul al Primăriei, unde trebuie să completeze o cerere. În cel mult două zile lucrătoa