Tendinţa pe termen mediu pe segmentul mall-urilor bucureştene se anunţă a fi apariţia centrelor comerciale de cartier, care să deservească nevoile imediate ale locuitorilor. Israel Vizel, şeful AFI Cotroceni Mega Fun, spune că dezvoltatorul AFI Europe are în plan pentru acest an demararea lucrărilor la un astfel de centru în Bucureştii Noi, unde va concura cu Victoria City Center, un proiect dezvoltat de companiile CD Capital Partners şi Benevo. Tot un mall de proximitate îşi propune să construiască în nordul Bucureştiului, pe Şoseaua Petricani, şi GTC România.
În aceste condiţii, dezvoltatorii de centre de retail se orientează şi spre oraşele mari din ţară. Lucrurile deja au început să se mişte în acest sens. În luna noiembrie 2009 a fost inaugurat, la Baia Mare, mall-ul Gold Plaza, singurul centru comercial modern din oraş. Dezvoltat de Futureal Group cu o investiţie de aproximativ 70 de milioane de euro, centrul, care are un grad de ocupare de 85%, a avut, în primele două luni de funcţionare, peste un milion de vizitatori, iar rata de cumpărare este peste medie, potrivit reprezentanţilor mall-ului. „Gold Plaza este un punct de atracţie pentru o arie care cuprinde peste 1,2 milioane de locuitori", explică Raluca Grebenişan, marketing manager.
În momentul lansării, 80% din centrul comercial era deţinut de IMMOFINANZ, companie cu un portofoliu de peste 1.800 de proprietăţi, în valoare de 8,7 miliarde de euro. Tot atunci, Eduard Zehetner, CEO, declara că IMMOFINANZ va achiziţiona 100% din centrul comercial. „Majoritatea acţiunilor pe care le-a amintit domnul Zehetner au fost deja concretizate sau sunt în curs de finalizare", precizează Raluca Grebenişan pentru „Adevărul".
Abordare regională
River Plaza Mall, centru comercial deţinut de compania Sonnae Sierra în Râmnicu Vâlcea, are chiriaşi-ancoră precum Billa, Takko, Altex, Leonardo, KFC şi McD