Scăderea tarifelor va forţa companiile să reducă şi costurile
Reglementările vor afecta şi ele mediul de afaceri
Bătălia începută în urmă cu puţini ani între retaileri pentru preţuri a fost doar vârful toboganului ce avea să se deschidă în faţa lor. Acum lupta pentru a oferi cel mai bun preţ continuă şi s-a extins în toate sectoarele şi pe toate straturile economice, într-un context în care fiecare vrea să cheltuie cât mai puţin. 2011 va fi anul în care preţul cel mai mic va fi cel care va asigura cota de piaţă şi va asigura avantaje de competitivitate. Potrivit unui studiu realizat de compania Ernst & Young indică faptul că reducerea preţurilor va duce automat la o încercare de tăiere a costurilor din partea companiilor pentru a face faţă presiunii asupra preţurilor.
Raportul mai notează că reducerea cheltuielilor a urcat în topul riscurilor pentru 2011 faţă de 2010, fiind al doilea mare risc al mediului de afaceri. "În prezent vedem o competiţie acerbă pe plan global pe toate pieţele, ce se va intensifica şi mai mult. În timp ce unele companii se vor lupta pentru a câştiga cât mai multă cotă de piaţă, pe fondul unui proces de recuperare lent, altele se vor grăbi să ocupe cât mai mult din pieţele emergente, aşa că nu va fi o surpriză să vedem cum presiunea preţurilor creşte în topul riscurilor, iar pentru a putea oferi preţul corect companiile vor avea nevoie să-şi optimizeze costurile", a declarat într-un comunicat, remis redacţiei, Andrew Embury, advisory leader, al Ernst & Young pe regiunea EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa).
Implicarea sporită a autorităţilor în mediul de afaceri reprezintă un alt risc în 2011
Potrivit studiului Ernst & Young, printre alte riscuri ale lumii afacerilor din noul an mai sunt şi gradul de reglementare, dar şi creşterea rolului Guvernelor, pe lângă accesul greu la credi