Persoanele fizice şi firmele vor plăti contribuţiile şi impozitele la bugetul de stat prin completarea unui singur formular, care va fi transmis online sau va fi depus pe suport de hârtie, se precizează într-o hotărârea de guvern publicată în Monitorul Oficial în 31 decembrie.
Vezi aici cum arată declaraţia unică privind plata contribuţiilor la stat
Actul normativ aprobat de Executiv stabileşte cum va arăta şi cum se poate depune declaraţia unică. Pentru obligaţiile aferente lunii ianuarie, formularul va fi depus până la data de 25 februarie inclusiv, transmite Mediafax.
În formularul 112 au fost integrate informaţiile care se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi în declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor.
Până în momentul introducerii acestei facilităţi, firmele erau obligate să completeze cinci formulare pentru achitarea impozitelor, dintre care două la ANAF şi trei pentru asigurări de sănătate, şomaj şi pensii. În prezent, firmele vor completa această declaraţie unică pentru contribuţiile sociale şi impozitul pe venit, care va fi depusă la ANAF, iar Ministerul Finanţelor va trimite ulterior datele la casele de sănătate, şomaj şi pensii.
Persoanele fizice completau până acum, în anumite situaţii, formulare privind impozitul pe venit, contribuţiile pentru asigurări de sănătate şi pensii.
Formularul de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit va putea fi completat şi pe suport de hârtie până la 1 iulie 2011. După această dată va putea fi depus lunar doar prin mijloace electronice.
"Până la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (dischetă, CD, stick). Depune