Dacă în perioada de boom nu se ţinea cont de greşelile făcute, în 2008-2009 piaţa a sancţionat erorile
produse
În condiţiile în care acest an va fi unul dificil, cei activi în acest sector ar trebui să ţină cont de câteva aspecte: prudenţă, pragmatism şi pliarea pe condiţiile din piaţă
Jucătorii din retail au făcut diverse greşeli în 2007-2008 pentru care au plătit în 2009 şi 2010, iar pentru acest an specialiştii nu au predicţii bune, de aceea recomandă celor activi în acest domeniu să fie prudenţi şi să fie atenţi la cerinţele pieţei.
Regulile anului 2011
Specialiştii din retail avertizează că şi anul 2011 va fi unul dificil. "De aceea, cei ce vor rezultate mai bune în comparaţie cu anii precedenţi, ar trebui să ţină cont de câteva reguli de bază. Se cere prudenţă şi pragmatism. Proiectele de retail trebuie să fie bazate pe studii solide de piaţă, iar eforturile trebuie să se concentreze pe asigurarea finanţării", a declarat, pentru Curierul Naţional, Costel Alecu, Department Manager Retail & Industrial Regatta.
În opinia Cristinei Dumitrache, Asociat Cushman & Wakefield Romania, "ca şi regulă de bază ar trebui să se ţină seama de cerinţele reale ale pieţei de retail. Să se evite pe cât posibil supraaglomerarea cu centre comerciale şi parcuri de retail a unor zone/oraşe prin studierea cu mai multă atenţie a fezabilităţii fiecărui proiect. Să se alcătuiască mixuri de chiriaşi în concordanţă cu zona căreia i se adresează centrul comercial. Să se acorde o atenţie mărită colaborării dintre proprietari, chiriaşi, agenţi imobiliari atât în partea de operare a centrelor comerciale, cât şi în negocierea condiţiilor comerciale".
Potrivit lui Costel Alecu, se întrezăresc şi anumite oportunităţi în piaţă . "Actualul context economic a determinat o scădere semnificativă a chiriilor în zonele centrale şi chiar ultracen