Oamenii străzii se încălzesc pe lângă calorifere sau dorm în sala de aşteptare din clădirea reabilitată cu 12 milioane de lei. Incinta a fost supravegheată până în 2008 de doi poliţişti comunitari, care permiteau doar accesul călătorilor.
Gara Burdujeni este una dintre cele mai mari staţii CFR din ţară şi, pentru o perioadă de timp, a fost a doua ca flux de călători, după Gara de Nord. A primit denumirea de eurogară în urma reabilitării, care a durat şapte ani şi a costat 12 milioane de lei.
În momentul de faţă, pe ger şi ninsoare, eurogara Burdujeni este adăpost pentru boschetari şi maidanezi. Fie că stau în gară în timpul zilei pentru a se feri de temperaturile scăzute de afară, fie dorm pe scaunele din sala de aşteptare sau cerşesc, vagabonzii se simt ca acasă.
„Zilnic apar în gară diferite persoane care intră ca să se încălzească şi încearcă să rămână în zonă. Îi legitimăm, iar dacă e vorba despre un caz social sesizăm reprezentanţii Primăriei“, a declarat Florin Catană, şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Suceava.
„Stau lângă calorifer“
Acesta a precizat că în gară are voie să intre orice om, pentru că este o zonă publică, astfel că accesul oamenilor străzii nu este restricţionat. Unii sunt „clienţi fideli“ ai eurogării din cartierul Burdujeni. „Vin în gară mai ales când e ger, dar şi când plouă. Stau lângă calorifer“, a menţionat Florin Catană.
Pe timp de noapte, sala de aşteptare a gării se transformă în dormitor pentru boschetari. Căldura şi scaunele curate sunt mai mult decât suficiente pentru aceştia. Uneori, de milă, poliţiştii comunitari le permit să se adăpostească dacă nu au consumat înainte băuturi alcoolice şi dacă promit să nu facă scandal.
Călătorii sunt speriaţi
De la deschiderea şantierului şi până în 2008, eurogara a fost inaccesibilă maidanezilor şi bosche