Chevrolet Spark a reusit sa scape complet de imaginea Daewoo Matiz prin noua generatie, lansata in 2010 pe piata romaneasca.
Designul exterior si interior este complet nou, iar cu motorizarea de 1,2 litri 81 CP este mult mai agil.
Noul Spark se conduce mai usor, se parcheaza rapid, este destul de stabil si iti ofera mai mult spatiu in interior.
Spark a scapat de platforma Matiz si s-a facut mai gigant, acum este mai lung cu 145 mm, mai lat cu 102 mm si are un ampatament mai mare cu 30 de mm.
Modelul de clasa A este un succes pe piata romaneasca, in primele 11 luni din 2010 vanzarile Spark au depasit 1.000 de unitati avand o cota de piata de 35%, cu mult peste locul doi in segment, Fiat Panda al caror livrari au fost de 540 de unitati (cota de piata 18%).
Am primit la test cel mai puternic si mai dotat Spark, LT, avand o motorizare de 1,2 litri benzina 81 CP si un pret de 10.800 euro, plus ESC (Sistem de control al stabilitatii) care costa inca 240 euro.
Noul Spark este mai confortabil si mai sigur pe el ca vechea generatie, preia gropile si denivelarile foarte bine. Virajele le poti aborda cu 40-50 de km/ora fara probleme, pare incredibil pentru ca masina este cam inalta si nu are o latime pe masura.
Este o masina de oras, deci ar trebui sa fie sprintena pana la 60 km/h, asa si este. Motorul de 1,2 litri urca rapid in ture. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 12,1 secunde, iar viteza maxima este de 164 km/h.
Pe autostrada la 130 km/h apar turbulente se simte ca nu este o masina de autostrada, zgomotul in interior se intensifica.
Rezervorul de 35 de litri iti ajunge pentru 500 de km. Din pacate computerul de bord nu iti arata consumul mediu, doar cati km mai poti merge cu carburantul din rezervor. Consumul indicat de producator este de 6,6% in oras.
In echiparea LT, Spark are scaun sofer reglabil