Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii vrea să recepţioneze în acest an circa 125,6 kilometri de autostradă, toate tronsoanele fiind situate pe Coridorul IV de transport Pan-European.
Din datele MTI, ministerul vrea să recepţioneze lucrările la: varianta de ocolire Arad (12,3 km), Arad - Timişoara (32 km), Medgidia-Constanţa (30 km), varianta de ocolire Constanţa (32 km), la care se adaugă Cernavodă-Medigidia (19,3 km).
În privinţa variantelor ocolitoare, vor fi puse în funcţiune în 2011: centura municipiului Oradea, varianta de ocolire a municipiului Iaşi, varianta de ocolire de la Suceava sau varianta de ocolire de la Cluj est şi, nu în ultimul rând, varianta de ocolire a municipiului Caransebeş.
Pe lângă aceste lucrări care se vor finaliza în 2011, vor intra în execuţie cele mai importante obiective de investiţii de autostrăzi de pe Coridorul IV: Timişoara - Lugoj (35,6 km), Orăştie - Sibiu (82 km), Nădlac - Arad (38 km), Deva-Orăştie (32 km), Lugoj-Deva (99 km).
La acestea se adaugă lucrări aflate în licitaţie în momentul de faţă, care vor intra în execuţie în 2011, şi anume variante de ocolire precum cele de la Săcuieni, Carei, Târgu Mureş, Bacău, Tecuci, Braşov, Bucureşti, Mihăileşti, Alexandria, Caracal, Craiova sud-est sau drumuri care vor intra în reabilitare şi modernizare, cum ar fi Satu-Mare, Baia Mare, Dej-Baia Mare, Zalău-Răstoci, Târgu-Mureş-Reghin-Sărăţel, Ştei-Beiuş-Vârfurile Ştei, Şoimuş-Baia de Criş, Sibiu-Sighişoara, Bumbeşti Jiu-Petroşani, Galicia Mare - Calafat, Craiova-Galicia Mare, Baia Mare-Moisei-Iacobeni, Beiuş-Oradea, Crasna-Iaşi. Lor li se adaugă proiectele: Reghin-Topliţa, Arad-Oradea-Haţeg-Simeria, Petroşani-Baru, Rovinari-Bumbeşti Jiu, la care lucrările se află în executare.
În ceea ce priveşte atragerea de fonduri europene, Ministerul Transporturilor şi Infras