Ministrul educaţiei Daniel Funeriu consideră că tergiversarea punerii în aplicare a Legii educaţiei aparţine celor care nu vor să piardă "privilegii nelegitime". Noua lege a educaţiei se vrea a fi una modernă, în pas cu vremurile, compatibilă cu şcoala europeană, în condiţiile unui buget mai mic decât cel din ţările UE, dar care tinde spre 6% în 2012.
"Tergiversarea punerii în aplicare a legii aparţine celor care se tem că pierd privilegii nelegitime", a spus Funeriu. În opinia sa, legea elimină conflictele de interese, nepotismul şi impostura din universităţi. De asemenea, el apreciază că prin legea pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament se realizează depolitizarea universităţilor şi se asigură un management responsabil, introducându-se "iniţierea pe bază de calitate în învăţământ".
Cine decide soarta învăţământului românesc
Curtea Constituţională urmează să se pronunţe în 4 ianuarie asupra Legii educaţiei, fiind pentru a treia oară când această lege intră în atenţia Curţii. Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament asupra Legii educaţiei în data de 28 octombrie 2010.
Încă de la depunerea actului normativ la Parlament, în 19 octombrie, preşedintele Senatului a solicitat Curţii să constate existenţa unui conflict juridic de natură constituţională Parlament - Guvern, având în vedere că deja exista un proiect similar în dezbaterea legislativului. Judecătorii propuşi de actuala putere au apreciat că nu există un conflict Guvern - Parlament în acest caz.
Decisiv a fost însă votul judecătorului Petre Lăzăroiu - numit de şeful statului -, el apreciind că în dispozitivul deciziei din 3 noiembrie nu trebuia să figureze sintagma "angajarea răspunderii este neconstituţională şi a declanşat un conflict", ci doar constatarea declanşării şi a existenţei conflictului prin angajarea răspunderii Guvernului. La acel moment, cotidia