Inspectoratele teritoriale de muncă nu vor mai înregistra, începând cu 1 ianuarie, contractele individuale de muncă, acestea urmând să fie înregistrate în format electronic în registrului general de evidenţă a salariaţilor.
De asemenea, actele privind executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă nu se vor mai depune la inspectoratele teritoriale de muncă, potrivit unui comunicat al Inspecţiei Muncii.
Guvernul a adoptat în decembrie trecut o ordonanţă de urgenţă prin care cărţile de muncă sunt desfiinţate, această decizie reprezentând, practic, o revoluţie în materie de relaţii de muncă. Inspecţia Muncii a venit ieri cu precizări suplimentare subliniind că, de la 1 ianuarie, a încetat existenţa carnetului de muncă, evidenţa muncii realizându-se electronic prin registrul general de evidenţă a salariaţilor.
"Începând cu 01.01.2011, nu se vor mai înregistra la inspectoratele teritoriale de muncă contractele individuale de muncă. Acestea se vor înregistra în format electronic în registrului general de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu prevederile legale aflate în vigoare. De asemenea, începând cu 01.01.2011 nu se vor mai depune la inspectoratele teritoriale de muncă actele privind executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă", se arată în comunicatul Inspecţiei Muncii.
Până la 25 ianuarie angajatorii trebuie să depună însă la inspectoratele teritoriale de muncă dovezile de calcul al drepturilor salariale aferente lunii decembrie 2010, să facă plata comisionului şi să depună declaraţia aferentă lunii anterioare. Comisionul care reprezenta 0,75% din valoarea totală a statului de plată pentru angajatorii care ţineau cărţile de muncă la inspectoratele teritoriale de muncă şi 0,25% pentru angajatorii care păstrau cărţile de muncă la sediul firmelor nu va mai fi perc