Câteva zeci de mii de bucureşteni, din Drumul Taberei, Militari sau Rahova, în special, ar putea câştiga din primăvara anului viitor câte o oră de viaţă în fiecare zi pierdută acum în trafic. În martie este estimată finalizarea pasajului Basarab, cel mai scump din oraş - 150 de milioane de euro -, dar pe care ar putea trece zilnic 100.000 de maşini, respectiv 10% din parcul auto al Bucureştiului. Business Construct a urcat deja pe el.
"Sunteţi prima maşină (în afara celor implicate în construcţia proiectului - n.red.) care urcă pe podul de la Basarab", au ţinut să precizeze reprezentanţii consorţiului FCC Construccion - Astaldi, constructorii pasajului denivelat superior Basarab, care speră să finalizeze lucrările în martie 2011. Asta şi dacă vremea va ţine cu ei.
"Nu ne oprim, noi lucrăm în continuare pe pod", spune Grigorie Verenciuc, director executiv al proiectului, reprezentant din partea companiei italiene Astaldi, care alături de spaniolii de la FCC Construccion sunt responsabili de realizarea proiectului.
Bucureştenii din sudul şi vestul oraşului, care traversează zilnic oraşul spre Piaţa Victoriei şi nordul Capitalei, mai au de aşteptat câteva luni până vor avea acces pe pod. Deocamdată, formează cozi de zeci de maşini în fiecare dimineaţă pe podul Grant şi înainte de intersecţia de la Răzoare, iar seara pe sensul de întoarcere către casă. Acestea sunt singurele căi de acces prin care poate fi făcută conexiunea dintre Drumul Taberei, spre exemplu, şi Piaţa Victoriei, în condiţiile în care Gara de Nord nu mai poate fi considerată în nordul oraşului, ci în centrul Bucureştiului, astfel că şoferii au în prezent fie opţiunea de a traversa singurul pod peste calea ferată, cel din dreptul stadionului echipei Rapid, fie să ocolească zecile linii de tren pe după Gară.
Cum urci din dreptul Carrefour Orhideea pe una dintre căile lateral