Ziarele din Bulgaria vor fi nevoite sa faca publice numele proprietarilor lor in aceasta luna, in temeiul legii pe care Parlamentul tarii a adoptat-o anul trecut.
Noua regula a venit ca raspuns la cererile Uniunii Editorilor din Bulgaria, care a tras un semnal de alarma fata de lipsa de transparenta in ceea ce priveste proprietatea si finantarea unei parti din mass-media din aceasta tara, scrie Novinite.com.
Editorii au propus ca identificatea proprietarilor ziarelor sa devina obligatorie, o idee pe care prim-ministrul Boiko Borisov a imbratisat-o cu entuziasm.
Decizia reprezinta si o urmare a faptului ca cele mai recente miscari de pe piata mass-media au dus la monopolul unui nou grup media condus de Irena Krasteva, fostul sef al loteriei de stat bulgare. "New Bulgarian Media Group" detine canalul BBT TV, saptamanalul "Weekend", cotidianele "Monitor" si "Telegraf", saptamanalul "Politika" si cateva ziare locale.
Cele mai multe dintre ele au fost cumparate de Krateva in vara lui 2007, cu peste 10 milioane de leva, adica 5 milioane de euro. In 2008, la grup s-au mai adaugat si postul TV7 EAD si publicatia "Express". Mai mult, de pare ca magnatul mass-media s-ar fi aflat in spatele vanzarii ziarelor cu cel mai mare tiraj din Bulgaria - "Trud" si "24 Hours".
Bulgaria este una dintre tarile cele mai represive din Europa fata de jurnalisti si situatia libertatii presei se deterioreaza continuu, reprezentantii mass-media fiind agresati in tacere, potrivit grupului Reporteri Fara Frontiere.
Ziarele din Bulgaria vor fi nevoite sa faca publice numele proprietarilor lor in aceasta luna, in temeiul legii pe care Parlamentul tarii a adoptat-o anul trecut.
Noua regula a venit ca raspuns la cererile Uniunii Editorilor din Bulgaria, care a tras un semnal de alarma fata de lipsa de transparenta