Promovarea României cu frunză în România a început de altfel în Bucureşti de la sfârşitul anului trecut, în Capitală fiind amplasate panouri publicitare stradale care au ca element central celebra frunză şi sloganul "Explore the Carpathian Garden". De altfel, gestionarea publicităţii stradale a fost primită cadou de Elena Udrea de la Guvern în decembrie anul trecut, după ce Consiliul General al Capitalei îi refuzase această dorinţă ministrului Turismului. Astfel, în şedinţa din 23 decembrie, Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, care stabileşte condiţiile generale în baza cărora autorităţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate. În acest mod, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, va ajunge să pună monopol pe publicitatea stradală. La momentul respectiv, decizia a fost criticată de reprezentanţii societăţilor de outdoor, care spuneau că scopul legii este favorizarea unei firme apropiate Elenei Udrea, JC Decaux, firmă implicată în publicitatea outdoor de la Paris, unde, in 2009, a fost lansată campania de promovare internaţională "Romania, Land of Choice".
Că promovarea externă a României a fost un eşec o demonstrează statisticile privind numărul de turişti străini care au vizitat anul trecut România, în scădere faţă de 2009. Astfel, numărul vizitatorilor străini în România, înregistraţi în primele zece luni din 2010 la punctele de frontieră, a fost mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, ajungând la nici 6.500.000 de turişti (mai puţin cu 0,7% faţă de 2009).
Datele publicate la începutul lunii decembrie 2010 de Institutul Naţional de Statistică arată că turiştii străini au reprezentat doar 22,5% din numărul total de sosir