Sistemul Naţional Electronic de Plată online a taxelor şi impozitelor (SNEP), anunţat la finele anului trecut de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale /MCSI/ ca fiind în stadiu funcţional, a intrat în prima etapă de înregistrare a municipiilor reşedinţă de judeţ şi a municipiilor/oraşelor cu populaţie mai mare de 150.000 locuitori.
Procedura se va derula în termen de 7 luni de la intrarea în vigoare a HG nr.1235, însă în cazul în care o instituţie publică îşi exprimă intenţia de a se înregistra mai repede în sistem, există posibilitatea ca, de comun acord cu Ministerul Comunicaţiilor, procedurile de înregistrare să fie accelerate.
După finalizarea primei etape, urmează cea în care municipiile şi oraşele cu populaţie de până la 150.000 locuitori se pot înregistra în sistem în termen de 5 luni de la finalizarea primei etape, 'dar nu mai târziu de un an de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri'.
Ultima etapă este înregistrarea comunelor şi a instituţiilor publice nevizate de primele două etape, în termen de 6 luni de la încheierea celei de a două etape, 'dar nu mai târziu de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri'.
Potrivit MCSI, în prezent, la nivel naţional, instituţiile publice care utilizează sau au testat deja sistemul, sunt pregătite pentru migrarea pe platforma naţională de plăţi, celelalte fiind în etapa de finalizare a bazelor de date pentru înrolarea în SNEP
În data de 29 decembrie 2010, MCSI anunţa că SNEP este 100% funcţional şi poate fi accesat la pagina de internet www.ghiseul.ro.
Cu toate acestea, la ora actuală nu se poate efectua niciun fel de plată online, în ciuda faptului că pe mai multe înştiinţări de plată adresate cetăţenilor se menţionează că orice taxă, impozit sau amendă se poate achita şi prin ghişeul de plăţi onli