Braşovul este pe locul trei în topul judeţelor căutate de marii retaileri, după Prahova şi Cluj. Astfel, Braşovul este deja „teatrul de operaţiuni” al unui număr de 12 retaileri importanţi, în timp ce judeţele de pe primele două locuri au atras un număr de 13 retaileri. Situaţia se va schimba în acest an, când pe piaţa Braşovului va pătrunde şi Auchan, mărind astfel numărul retailerilor moderni (magazine de tip hipermarket, supermarket, discount şi cash&carry).
Astfel, la Braşov sunt operaţionale magazine ale Metro, Selgros, Real, Carrefour, Carrefour Market, Billa, Profi, MiniMax, Kaufland, Plus, Penny şi Penny XXL, la care se mai poate adăuga şi Cora, care a deschis anul trecut două magazine de tip Red Market, dar pregăteşte, probabil, o infuzie majoră de capital în fostele active din Cnetrul Civic ale companiei Hidromecanica pe care le-a achiziţionat anul trecut cu 54 de milioane de lei.
Braşovul le-a „luat” astfel faţa judeţelor Constanţa, Suceava şi Timiş, care au atras doar 11 retaileri. În general, marii retaileri sunt atraşi de judeţele în care veniturile locuitorilor sunt peste medie
Retailerii prezenţi pe piaţa locală s-au extins puternic în ultimul deceniu, în condiţiile în care în 2001 se deschidea primul hipermarket din România. Între timp există peste 1.000 de magazine aparţinând retailului modern şi dintre acestea 119 au fost deschise în primele nouă luni ale lui 2010. Cel mai rapid ritm de dezvoltare îl au magazinele de tip discount. Astfel, în prezent, nu există niciun judeţ unde să nu fie prezent cel puţin un magazin de acest tip. Braşovul este pe locul trei în topul judeţelor căutate de marii retaileri, după Prahova şi Cluj. Astfel, Braşovul este deja „teatrul de operaţiuni” al unui număr de 12 retaileri importanţi, în timp ce judeţele de pe primele două locuri au atras un număr de 13 retaileri. Situaţia se va schimba în acest a