Un studiu realizat printre patronii din judeţ arată că aceştia nu sunt mulţumiţi de nivelul de pregătire al tinerilor angajaţi. Reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava spun că s-a ajuns în această situaţie din cauză că recrutarea personalului se face online.
Angajatorii suceveni sunt nemulţumiţi de absolvenţii cărora le-au oferit un loc de muncă. Concluzia apare într-un studiu realizat de Asociaţia Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii (AIMM) cu privire la nevoile de formare a angajaţilor din Suceava.
Proiectul cofinanţat din Fondul Social European s-a derulat în judeţele Suceava, Bihor, Harghita şi Mureş în a doua jumătate a anului 2010 şi s-a încheiat la finalul lunii decembrie.
Atraşi în capcană de recrutarea online
„Organizaţiile chestionate sunt nemulţumite de calitatea absolvenţilor sistemului de învăţământ din România, de calitatea forţei de muncă, de oferta de formare disponibilă pe piaţa românească, precum şi de calitatea formatorilor“, a explicat Mihai Deliu, preşedintele AIMM.
La studiu au participat 124 de agenţi economici din judeţ. Reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) susţin că nemulţumiţi de absolvenţi sunt patronii care fac recrutări online, pe baza CV-urilor. „Aceştia sunt angajatori care nu vin la noi ca să facem o mediere adevărată. Îşi angajează oameni prin intermediul site-urilor pe care postează anunţurile cu locurile de muncă vacante“, ne-a declarat Aurelia Focşa, directorul AJOFM Suceava.
Angajaţii nu comunică
Potrivit aceluiaşi studiu, angajatorii consideră că multe dintre problemele lor au la bază lipsa de comunicare a salariaţilor.
„Organizaţiile din judeţ cred că multe dintre problemele lor interne şi externe sunt determinate de un deficit atitudinal şi aptitudinal de relaţionare şi com