O dată cu trecerea în anul 2011, majorarea salariului minim pe economie a dus implicit şi la creşterea amenzilor de circulaţie. Astfel, dacă până la 31 decembrie 2010 un punct-amendă era 60 de lei, de la 1 ianuarie 2011 a ajuns la 67 de lei.Valoarea maximă a amenzilor a crescut la 1.340 de lei pentru persoanele fizice şi la 6.700 de lei pentru cele juridice. „Problema e că deşi sunt aplicate aceste amenzi, majoritatea nu se achită. Nu mai este problema Poliţiei aici, dimpotrivă este o problemă pur fiscală. Iar după părerea mea, la Ministerul Finanţelor sau poate la nivel de Guvern, ar trebui să fie înfiinţată o instituţie care să recupereze aceste amenzi.
Poliţia aplică, dar nu se poate duce la uşa omului să-i ceară să-şi plătească amenda. În 2009, Poliţia Rutieră a dat vreo trei milioane de sancţiuni. Or, la trei milioane aplicate la o medie să mergem pe minimum de 60 de lei, minimul amenzii, haideţi să vedem unde ajungem. Dacă facem o socoteală, gândiţi-vă câţi bani se strângeau la buget” declara anul trecut Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere pentru Jurnalul Naţional.
Nu mai este un secret pentru nimeni că traficul din ţara noastră este o adevărată junglă. Din noul an, şoferii care vor fi depistaţi în trafic fără centură de siguranţă, dar şi cei prinşi vorbind la mobil în timp
ce conduc vor trebui să plătească amenzi cuprinse între 134 şi 201 lei. Nu vor fi iertaţi nici cei care vor staţiona fără motiv pe banda de urgenţă a autostrăzilor, fiind pasibili de amenzi între 268 şi 335 de lei. La fel şi cei care vor depăşi viteza maximă admisă cu 30 de km pe oră. În cazul în care şoferii nu opresc la Stop sau depăşesc cu 40 de km viteza maximă admisă, vor pierde 6 sau 8 puncte – amendă – adică vor scoate din buzunar între 402 şi 536 lei. Până la începutul lui 2011, limita maximă era de 480 de lei.
Cele mai mari amenzi îi vizează p