Manchester United, unul dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume are 15 sponsori şi generează anual venituri care depăşesc 75 de milioane de euro, scrie site-ul Futebol Finance.
Dimensiunea unui club de fotbal nu mai este neapărat măsurată prin numărul de titluri, ci mai ales prin prestigiul şi notorietatea brandului. Inevitabil, realizarea de rezultate sportive va fi întotdeauna asociată cu vizibilitate pe care clubul o poate atinge. Aşadar, succesul unui club se datorează felului în care brandul a fost promovat. Astfel se creează o legătură în care cele două componente, management şi sport, care se susţin una pe cealaltă şi profită de oportunităţile pe care le generează fiecare.
Acesta este şi cazul echipei Manchester United, unul dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume şi probabil cel care înglobează cel mai bine aptitudinile de afaceri. Succesul şi vizibilitatea "diavolilor roşii" înseamnă că orice companie vrea să îşi vadă marca împreună cu cea a clubului.
De unde vin banii
Manchester United, unul dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume are 15 sponsori şi generează anual venituri care depăşesc 75 de milioane de euro, scrie site-ul Futebol Finance.
Dimensiunea unui club de fotbal nu mai este neapărat măsurată prin numărul de titluri, ci mai ales prin prestigiul şi notorietatea brandului. Inevitabil, realizarea de rezultate sportive va fi întotdeauna asociată cu vizibilitate pe care clubul o poate atinge. Aşadar, succesul unui club se datorează felului în care brandul a fost promovat. Astfel se creează o legătură în care cele două componente, management şi sport, care se susţin una pe cealaltă şi profită de oportunităţile pe care le generează fiecare.
Acesta este şi cazul echipei Manchester United, unul dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume şi probabil cel care înglobează cel mai bine aptitudinile