O organizaţie culturală din Berlin împreună cu un grup din Timişoara au găsit o modalitate interesantă de a promova oraşul de pe Bega în rândul turiştilor din Germania. Sursa: ADI PÎCLIŞANSursa: ADI PÎCLIŞAN
1 /.
Nemţii fac pentru Timişoara ceea ce nu sunt în stare să facă autorităţile locale: promovare turistică, un magnet de atras străinii, şi educaţia populaţiei locale.
Berlinezii de la inter:est Kulturprojekte scot în faţă Timişoara, într-un ghid turistic subiectiv ce face parte dintr-un proiect în care se regăsesc mai multe oraşe europene. Ghidul Timişoarei va fi prezentat, în această primăvară, la Berlin.
Oraşul de pe Bega e singurul din România care intră în proiectul nemţilor, iar de luna viitoare acesta va fi făcut cunoscut în lume pe internet şi, ulterior, într-un ghid tipărit, de 60 de pagini, scris în engleză, germană şi româneşte.
Frumuseţi cunoscute şi frumuseţi ascunse
Formatul ghidului a fost stabilit de către cei din Berlin, cu o scurtă introducere, o serie de repere identificate pe harta oraşului şi pezentate prin texte şi imagini, iar la sfârşit vor fi publicate inclusiv texte de autor. Conţinutul aparţine echipei locale condusă de managerul cultural independent Andra Vaida.
"Am cuprins multe obiective istorice, actori culturali şi evenimente culturale. Am încercat să alegem obiective interesante şi pentru publicul român, nu doar pentru cel străin. Avem de exemplu un capitol cu «plimbări urbane » unde apar texte despre cartiere şi clădiri istorice", ne-a spus Vaida.
"Alt capitol este despre «locuri ascunse» şi cuprinde diverse curiozităţi sau legende ale oraşului, iar în altul am grupat textele de spre evenimente cultural- artistice", ne-a mai declarat managerul cultural. În ghid se găsesc poveşti despre Pomul Breslelor, tunurile turceşti de la Casa cu Atlanţi sau g