Municipalitatea investeşte în Cetatea Carolina şi în promovarea obiectivelor istorice. Anul acesta se vor finaliza lucrările la Bazinul olimpic şi pe străzile din centrul vechi al oraşului. „Teatrul de proiecte“, investiţie a Consiliului judeţean Alba, rămâne în picioare.
Anul 2011 aduce pentru Alba Iulia o nouă imagine. După crearea unui brand şi a unui logo turistic al oraşului, municipalitatea are de gând să investească în publicitate şi să facă cât mai cunoscută „Cealaltă capitală“.
Proiectul „Respiră aerul istoriei“ a fost semnat la sfârşitul lunii decembrie şi are o valoare de aproximativ 250.000 de euro. Din bani vor fi realizate materiale de informare, ghiduri turistice şi pliantele traduse în mai multe limbi de circulaţie internaţională.
Pe lângă acestea se vrea realizarea unui film de prezentare a istoricului cetăţii. Pentru popularizarea cetăţii, atât în ţară cât şi în străinătate, va fi creat un site cu informaţii asupra istoricului, punctelor de atracţie şi a monumentelor din Alba Iulia. „Vom monta şi semnalistica de orientare în oraş care să îndrume turiştii spre zona istorică“, a precizat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al instituţiei.
În primăvara acestui an se vor demara lucrările în valoare de 16.000.000 de euro, de reconstituire a laturii de Vest a Cetăţii Alba Carolina, aşa cum arăta în urmă cu 90 de ani. Va fi excavată întreaga suprafaţă a şanţului acoperit cu pâmânt în anul 1921 când a fost construită catedrala Încoronării. Proiectul are o şi prevede şi amenajarea unui pod mobil la Porţile IV şi V.
Proiecte în derulare
Majoritatea investiţiilor vor fi făcute cu fonduri europene. „Se vor continua lucrările pe cele 24 de străzi din centrul vechi al oraşului. În plus sunt în curs de modernizare Bazinul Olimpic şi Căminul de persoane vârstnice. Nu sunt de neglijat nici proiectele sociale“, a mai spus