Fabricile Ursus şi Libertatea, două centre cu o istorie de peste 100 de ani, îşi închid porţile, după ce în ultimii zece ani Clujul a pierdut o mare parte a industriei de lactate, dulciuri sau confecţii.
Chiar dacă oraşul a rămas fără centre de producţie cu tradiţie, precum fabrica de lactate Napolact, producătorul de dulciuri Feleacul, firma de confecţii Flacăra, iar mai recent Ursus şi Libertatea, municipiul a avut de câştigat în schimb în urma investiţiilor străine realizate de concernele Nokia (companie intrată deja în topul exportatorilor din România) sau Emerson. Pe de altă parte, închiderea fabricii Ursus în acest an a dat naştere unor serii de întrebări.
Este posibil ca închiderea unităţilor de producţie din zona în care brandul a luat naştere să ducă treptat şi la dispariţia acestuia? Ce impact are asupra consumatorului faptul că marca preferată nu mai este produsă în zona de origine?
Bogdan Brânzaş, CEO al companiei Branzas şi cel care a redesenat brandul Ursus în 1995, este de părere că închiderea fabricii de la Cluj nu va duce la dispariţia brandului. Acesta mai spune că Ursus s-a transformat dintr-un brand local într-o marcă naţională.
"Ursus, ca şi Napolact au devenit branduri naţionale. Timişoreana, de exemplu, a reuşit să devină dintr-un brand local un brand naţional şi se vinde în continuare bine. Nu cred că Ursus mai poate fi identificat ca brandul preferat al clujenilor, fiindcă în timp au avut loc multe schimbări. De mai mulţi ani Ursus se fabrică la Buzău, iar clujenii consumă şi alte tipuri de bere în afară de această marcă. În concluzie, închiderea fabricii Ursus de la Cluj nu va influenţa semnificativ consumul", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Brânzaş, CEO&Creative director Branzas, agenţie de consultanţă pentru branding şi design.
Primarul Clujului: Decizia Ursus nu este cea mai benefică pentru br