Constructorul auto italian de automobile sport Ferrari a anunţat miercuri că în 2010 a vândut aproape 300 de automobile pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume, o cifră ce reprezintă o creştere de 50% comparativ cu 2009 şi totodată cel mai bun rezultat înregistrat vreodată de marca Ferrari în China.
Dacă la vânzările din China continentală se adaugă şi vânzările de autombile Ferrari în Hong Kong şi Taiwan, piaţa chineză reprezintă una din primele cinci pieţe mondiale pentru firma de la Maranello, “un rezultat cu atât mai extraordinar cu cât reţeaua oficială a Ferrari în China nu a fost deschisă decât în urmă cu şase ani”, a anunţat într-un comunicat constructorul contriolat de Fiat.
Pentru a răspunde la apetitul pentru lux al chinezilor bogaţi, Ferrari a decis să-şi întărească reţeaua de vânzări şi să selecteze noi parteneri pentru a putea creşte numărul de puncte de vânzare, care în prezent este format din 10 unităţi. De altfel, în data de 14 ianaurie Ferrari va organiza la Shanghai un eveniment de celebrare a celui de al 999-lea client din China, explicând că numărul 9 este considerat în China ca un semna de longevitate şi noroc.
După China, constructorul auto italian mizează de asemenea şi pe India, ţară în care numărul de milionari a explodat în ultimul deceniu. Potrivit unui purtător de cuvânt de la Ferrari în următoarele luni constructorul italian va deschide primul său punct de vânzări din India.
În România, Forza Rossa a epuizat unităţile Ferrari alocate României pentru 2010, iar pentru unele modele a depăşit şi cotele destinate anului 2011, ajungând să vândă din masinile programate iniţial pentru livrare în 2012. Potrivit administratorului-delegat al companiei, Camelia Bazac, în 2010 Forza Rossa a vândut 26 de unităţi, peste numărul vizat, de 25 de unităţi, iar constructorul italian a aprobat suplimentarea cotei. @N