Majorarea taxei de poluare în ceea ce priveşte motorizările Euro 4 a dus la creşterea preţurilor maşinilor la mâna a doua deja înmatriculate în România, în timp ce tot mai mulţi din cei care aduc maşini din Vest preferă să le vândă neînmatriculate.
"Maşinile deja înmatriculate în România se vor scumpi, sau cel puţin aşa este logic pe măsură ce se vor importa tot mai puţine maşini la mâna a doua", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a grupului Rădăcini. Sorescu spune că numărul maşinilor care vor fi vândute ca neînmatriculate se va reduce în următoarele luni pe fondul majorării taxei de poluare.
Potrivit calculelor ZF, taxa de poluare ce trebuie achitată acum pentru maşinile second-hand importate a crescut chiar şi de peste trei ori, majorare care conform declaraţiilor lui Fabrice Cambolive, directorul comercial al Group Renault România, va înfrâna importul de automobile la mâna a doua în acest an.
În cazul unui Volkswagen Golf din 2008, cu motor diesel de 1,9 litri TDI, se plătea o taxă de aproximativ 550 de euro până la 31 decembrie, în timp ce de la 1 ianuarie valoarea acesteia a crescut la aproape 2.800 de euro. În acelaşi timp, aceeaşi maşină tranzacţionată pe piaţa second-hand are un preţ de aproape 8.900 de euro neînmatriculată şi 9.500 deja înregistrată în România.
În primele 11 luni ale anului trecut pe piaţa locală numărul de maşini second-hand importate a scăzut cu aproape 18%, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, la peste 173.500 de maşini, adică de peste două ori volumul celor noi înmatriculate în aceeaşi perioadă.
În condiţiile în care piaţa auto la începutul anului trecut a fost puternic influenţată de valul de maşini second-hand provenite din parcurile firmelor de leasing, preţul acestora a înregistrat scăderi chiar şi la jumătate. "În ianuarie anul trecut am a