Protecţia Consumatorului pierde procesele cu băncile din Baia Mare, deoarece instituţia n-are un jurist care să reprezinte interesele maramureşenilor în instanţă. Olivia Ardelean, directorul de la Protecţia Consumatorului, apelează la serviciile unui jurist din judeţul vecin.
În lunile noiembrie şi decembrie 2010, inspectorii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Maramureş au înregistrat 65 de reclamaţii de la persoane care s-au considerat înşelate de instituţiile bancare. Unităţile amendate de comisarii de la Protecţia Consumatorului sunt UniCredit Ţiriac Bank, Volksbank, ATE Bank, Bancpost, BCR, BRD, Raiffeisen Bank şi OTP Bank. Amenzile date de comisari au totalizat 240.000 de lei. Cea mai mare penalizare a fost primită de Volksbank: 80.000 de lei.
„Noi n-avem jurist“
La rândul lor, băncile au contestat reclamaţiile clienţilor în instanţă, respectiv la Tribunalul Maramureş. Însă, Protecţia Consumatorului Maramureş pierde pe bandă procesele cu băncile. Şi asta dintr-un motiv stupid: nu are un jurist încadrat care să o reprezinte în instanţă. Ieri, magistraţii de la Tribunalul Maramureş au dat câştig de cauză instituţiilor OTP Bank şi Uni Credit, anulând, astfel, procesele-verbale emise de către CJPC. Conform documentelor întocmite, OTP Bank a primit un avertisment scris, iar UniCredit Ţiriac Bank a fost sancţionată cu 20.000 de lei. „Aşa se întâmplă când instituţiile statului n-au un personal suficient, din economie la bugetul statului. Băncile şi-au angajat avocaţi «şmecheri», care cunosc neregulile dintr-o ordonanţă, act care, mai nou, parcă nu mai este în sprijinul consumatorului. Noi n-avem jurist şi ne folosim de bunăvoinţa colegei de la Satu Mare, care, totuşi, nu poate veni întotdeauna la procese“, a declarat, astăzi, pentru „Adevărul de Seară“, Olivia Ardelean, directorul CJPC Maramureş. „Da, e adev