Chris Dyer, inginerul de care se leagă performanţele majore înregistrate de echipa Ferrari în ultimul deceniu, a fost înlocuit din funcţie după eşecul spaniolului Fernando Alonso, ce a pierdut titlul mondial al piloţilor în ultima etapă a sezonului 2010, a anunţat, miercuri, scuderia.
Chris Dyer era inginerul-şef responsabil cu strategia echipei şi a fost cel care a hotărât chemarea la boxe a lui Alonso, într-un moment nepotrivit al cursei de la Abu Dhabi, decizie soldată cu pierderea titlului mondial al piloţilor.
Australianul în vâstă de 41 de ani este o figură legendară la Ferrari, numele său fiind asociat titlurilor mondiale cucerite de Michael Schumacher în 2001, 2002, 2003 şi 2004. Din 2001 şi până în 2006, Dyer a fost inginerul de monopost şi apoi de cursă al septuplului campion mondial german, din 2007 a devenit inginerul de cursă al lui Kimi Raikkonen, iar finlandezul a cucerit şi el cununa cu lauri în acelaşi an, adjudecându-şi titlul în ultima etapă a sezonului.
Considerat un excelent strateg, Chris Dyer a fost promovat inginer-şef în 2008, dar eroarea comisă la Abu Dhabi l-a costat postul, el fiind înlocuit cu britanicul Pat Fry, fost la McLaren-Mercedes. Ferrari nu a precizat care va fi noul rol al australianului în cadrul echipei.
Totodată, britanicul Neil Martin, fost inginer la Red Bull şi McLaren-Mercedes, a fost numit şef al departamentului de cercetare al echipei italiene.
Pilotul german Sebastian Vettel (Red Bull) a câştigat, pentru prima oară în carieră, Campionatul Mondial de Formula 1, după ce s-a impus în Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi. Succesul lui Vettel a fost facilitat de o decizie eronată a echipei Ferrari, care l-a chemat la boxe prea devreme pe principalul favorit la titlu, Fernando Alonso. Spaniolul a schimbat pneurile în turul 16, când se afla pe poziţia a patra, suficientă în acel moment pentru a-şi a