Liderii companiilor de asigurări explică de ce dependenţa de piaţa auto este un pericol real dar şi cum ar putea reveni pe plus în 2011.
Cum a modificat al doilea an de criză atuurile pieţei asigurărilor în România? Aşa cum polaritatea evoluţiei pieţei s-a inversat, multe dintre oportunităţile sau punctele forte ale domeniului asigurărilor s-au transformat în puncte slabe sau chiar în ameninţări pe parcursul anului 2010. Vă invităm să aflaţi cum.
Cum a fost 2010?
Dacă 2009 a fost anul în care criza a lovit, marcând prima scădere anuală a pieţei asi-gurărilor, 2010 a fost, pentru asigurători, anul în care s-au obiş-nuit cu efectele crizei. Principalul atu de creştere din urmă cu câţiva ani, dezvoltarea segmentului auto, care genera creşteri de două cifre, s-a transformat în principala ameninţare la adresa pieţei.
Dependenţa de auto ne arată cum, în aproape doi ani, un punct forte al pieţei poate deveni principala ameninţare. 2010 a fost anul în care reducerile de costuri din partea tuturor au afectat bugetele alocate pentru asigurări, obiectivele de expansiune au fost înlocuite cu miza păstrării clienţilor, aspect concretizat în diminuări de tarife şi subscrieri comerciale în vremuri incerte economic, în timp ce bruma de încredere într-o revenire la nivelul macroeconomic de la începutul anului a fost anulată de incoerenţa Executivului şi de absenţa oricărui plan concret de relansare a economiei. Toate acestea n-au fost compensate de efectele „benefice" ale crizei resimţite la nivelul pieţei - îngheţarea măririlor salariale şi stoparea fluctuaţiei de personal calificat, eficientizarea costurilor administrative, oportunităţi de expansiune în teritoriu ca urmare a diminuării costurilor imobiliare - şi nici chiar de lansarea PAID care, la câteva luni de funcţionare, se află încă în perioada de rodaj.
Spre deosebire de punctele slabe ale pieţe