Investiţiile străine, mult aşteptatul tronson de autostradă Deva-Orăştie, lucrările de reparaţii şi întreţinere ale clădirilor şi şoselelor sunt principalele “căi de atac” ale firmelor de construcţii hunedorene.
Cât despre ecuaţia în care statul ar fi unul dintre finanţatorii lucrărilor de construcţii, aceasta are prea multe necunoscute pentru managerii hunedoreni din industria de profil. “După un an 2010 în care un procent însemnat din firmele mici şi mijlocii care activează în domeniul construcţiilor, au fost nevoite să intre în faliment, anul 2011 nu aduce semnale pozitive pe această piaţă. Tronsonul de autostradă Deva-Orăştie ar putea revitaliza doar o anumită parte a acestei industrii. Mă refer aici la fabricile de ciment şi la furnizorii de materii prime. În plus, ar fi extraordinar dacă austriecii de la Strabag ar subcontracta şi firmele mijlocii de construcţii din judeţ în proiectul lor”, a declarat Lucian Moldovan, manager firmă construcţii.
Proiecţia managerului hunedorean asupra anului 2011 este întărită şi de Oliviu Pârv, administratorul unei firme de construcţii din Hunedoara. “Nu suntem o firmă mare, avem doar 140 de angajaţi, şi cred că anul acesta vom supravieţui din lucrări de renovare şi reabilitare a unor clădiri. Depindem foarte mult de firmele mari capabile să încheie contracte de mare anvergură şi pe care apoi să le subcontracteze. Iar, în contextul actual, e greu de crezut că lucrările de mare anvergură vor aparţine statului. Cred că va fi vorba doar de investiţii străine. Exclud varianta unor investiţii româneşti mari în acest an”, este de părere Pârv.
Nici în privinţa locurilor de muncă în acest sector lucrurile nu vor sta foarte bine în acest an. “Trebuie să înţelegem că această industrie trebuie încurajată prin politici guvernamentale altfel va cădea. Se vor căuta oameni în acest domeniu în principal cei calificaţi cu