"Cel mai mare program de investiţii în infrastructură din '89", care se va întinde din 2011 până în 2015, va fi finanţat, în primii doi ani, de constructori. Statul va face deconturile începând din 2013
S-a lăsat aşteptată fix 5 minute. "Nu mai ştiam câţi mai sunteţi", s-a mirat Elena Udrea, zâmbind către sala plină de camere de luat vederi şi bliţuri, după care a început să turuie bilanţul pe 2010 al ministerului pe care îl conduce. Din când în când îşi arunca ochii pe cele 13 foi pe care le avea în faţă, pentru a nu greşi cifrele pe care le ştia pe dinafară. "La începutul anului 2010 am plecat la drum cu un buget mai mic cu 41% (circa 2,2 miliarde lei, echivalentul a 524,2 milioane euro - n.red.), faţă de bugetele însumate ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei şi Ministerului Turismului în 2009. Cu bani puţini a trebuit să continuăm programele a două ministere, să plătim datorii, să finalizăm proiecte aflate în implementare şi să începem altele noi", a spus pe nerăsuflate Udrea, care a arătat că în 2011 are un buget cu circa 1% mai redus comparativ cu anul trecut. Timp de o oră, şefa de la Dezvoltare şi Turism a prezentat "lucrurile pe care le-am realizat în 2010", priorităţile strategice, proiecte legislative, absorbţia fondurilor europene, precum şi "ţinte" pe 2011. "MDRT este campion la absorbţia fondurilor europene prin programul Regio", "suntem primul minister care are standarde de cost", astfel că un km de drum comunal sau judeţean va costa la fel şi în Constanţa şi în Maramureş, şi în Iaşi şi la Olt. La capitolul turism, Udrea nu a uitat să menţioneze nici parteneriatul cu Lucian Bute şi cu reţeaua de socializare Facebook prin care va fi promovată imaginea turistică a României, prin celebrul brand turistic. Şi enumerările realizărilor au continuat: săli de sport de 4.000 de locuri, bazine de înot, pista unică de biathlon, patinoare ar