Goodyear Dunlop: Clientul este mai bine informat, mai atent, mai solicitant
Înainte de criză şi până nu demult românii şi nu doar ei, cumpărătorii în general, pentru că îşi permiteau, aruncau cu banii în stânga şi în dreapta, fără prea mari resentimente. Normal, şi la nivelul consumatorilor, criza a schimbat mentalitatea, iar de la nepăsare s-a trecut la vigilenţă. Potrivit reprezentanţilor Goodyear Dunlop Tires România, acţiunile întreprinse de o companie în 2011 trebuie să se învârtă în jurul clientului. Acesta ştie acum ce vrea, cere multe informaţii şi este atent la ce cumpără. "Elementele-cheie ale acestei pieţe ţin în primul rând de factorul uman: un client mai informat, mai atent, mai solicitant. De aici, setul de reguli este în întregime orientat către deservirea unui astfel de client şi presupune asigurarea unui mix bun de produs, stabilirea unui raport just între calitate şi preţ, creşterea calităţii serviciilor şi a modalităţilor de deservire a clientului final", au declarat, pentru Curierul Naţional, reprezentanţii locali ai producătorului de anvelope.
Potrivit acestora, atât distribuitorii trebuie să aibă în vedere calitatea şi transparenţa serviciilor, dar şi calitatea produselor (clientul să verifice dacă produsul este contrafăcut sau nu). Totodată, aceştia spun că trebuie asigurată informarea corectă a clientului. La rândul său, clientul să se asigure că e informat corect - prin etichete la raft, prin etichete pe produse, prin listă de preţuri accesibilă etc. De asemenea clientul nu trebuie să îşi sacrifice siguranţa şi confortul achiziţionând produse ieftine, ci trebuie să caute produse care i se potrivesc pentru o cât mai mare siguranţă. "Din păcate, situaţiile din trecut nu mai pot fi evitate, ele fiind de acum de domeniul istoriei. Putem însă învăţa din greşelile trecutului, dar şi acest lucru ţine de fiecare în parte. Ceea ce