Din mâinile artistului din Alba Iulia au prins viaţă sute de portrete, plachete, medalioane în tehnica basaoleriefului, dar şi busturi monumentale ale unor personalităţi culturale de primă mână.
Romi Adam are o activitate neînreruptă de 42 de ani la Palatul Copiilor din Alba Iulia, instituţie pe care o consideră „prima casă“.
Încă de la început, şi-a dat seama că are o chemare aparte pentru modelarea lutului, care pentru artist este precum pacientul pentru medic.
Portrete pe malul Senei
„Cred că este materialul primordial, cu care avem contact permanent. Din lut prind viaţă de la cele mai simple medalioane, plachete în tehnica basoreliefului, la busturi monumentale ale unor personalităţi culturale“ mărturiseşte sculptorul Romi Adam
Zeci de generaţii de copii care au trecut pe la Palatul Copiilor din Alba Iulia au cel puţin o amintire de la „portretistul de serviciu“, după cum se autocaracterizează, cu umor, Romi Adam.
„ Copiii îmi spuneau că pătrinţii lor au portret semnat de mine, mă făceau să zâmbesc. În plus am avut ocazia să fac zeci de portrete pe malul Mării Negre şi chiar în Franţa, pe malul Senei, însă doar din pasiune. Şi asta pentru că figura umană m-a fascinat dintodeauna“, ne-a spus portretistul.
Bustul lui Adrian Păunescu, în 7 zile
Artistul spune că s-a mobilizat de îndată ce a apărut ideea realizării la Alba Iulia a două busturi din bronz, în cinstea a doi mari oameni de cultură: Grigore Vieru şi Adrian Păunescu.
„Oamenii de cultură mă ştiau ca un portretist incurabil. Îmi amintesc cu plăcere că, după ce am făcut bustul lui Vieru de pe Aleea Scriitorilor din Alba Iulia, moldovenii au spus: «se vede că aici este mână de portretist». Mai mult o plachetă care aminteşte de Vieru tronează şi pe frontispiciul casei marelui poet de la Chişinău“, a explicat artistul.
Romi Adam susţine că