Inventatorul si CEO al Google News, Krishna Bharat, sustine ca nu crede ca Google a ucis industria ziarelor, ci, din contra, considera ca ajuta la salvarea presei scrise.
Declaratia vine in contextul in care analistii industriei considera ca inventarea Google News in 2002 a accelerat impactul Internetului asupra ziarelor si a condus la o scadere accentuata a tirajelor din Marea Britanie si SUA. Site-ul foloseste un sistem similar cu motorul de cautare Google pentru a selecta cele mai importante si mai noi stiri.
Bharat este de parere ca Google News nu este de vina pentru faptul ca ziarele ofera continut online gratuit.
"Mica publicitate disparuse cu mult inainte sa aparem noi. Nu noi am provocat asta. Adevarul este ca Internetul este gratuit, sustinut de publicitate", a mai spus Bharat, citat de The Australian .
El a adaugat si ca Google a incercat sa colaboreze cu grupuri de presa pentru a le ajuta sa scoata bani din continutul online. Aceast lucru presupunea inclusiv taxele de acces la versiunile online ale ziarelor, pe care cititorii ar fi trebuit sa le plateasca pentru a accesa continuturile online ale publicatiilor.
Acesta a dat exemplul unor publicatii precum The Times, The Sunday Times, Financial Times sau Wall Street Journal care au facut acest lucru.
Inventatorul si CEO al Google News, Krishna Bharat, sustine ca nu crede ca Google a ucis industria ziarelor, ci, din contra, considera ca ajuta la salvarea presei scrise.
Declaratia vine in contextul in care analistii industriei considera ca inventarea Google News in 2002 a accelerat impactul Internetului asupra ziarelor si a condus la o scadere accentuata a tirajelor din Marea Britanie si SUA. Site-ul foloseste un sistem similar cu motorul de cautare Google pentru a selecta cele mai importante si mai noi stiri.