Apetitul românilor pentru tranzacţii cu cardul creşte de la un an la altul. Numai în 2010, comerţul electronic cu plata online prin card a crescut cu 38%, ajungând la 127,8 milioane de euro, potrivit datelor comunicate de Romcard, procesatorul de tranzacţii cu carduri în România.
În total, posesorii de carduri au realizat nu mai puţin de 2,26 milioane de tranzacţii, cu 82% mai multe faţă de 2009. Ritmul de creştere a comerţului a fost însă mai slab decât în 2009, când plăţile online au avansat cu 75%, la 92,8 milioane euro. Simplu spus, românii au cheltuit sume mai mici, în medie, la fiecare cumpărătură, dar au realizat mai multe tranzacţii. În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 58 de euro, în scădere faţă de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro.
Mai şi decembrie, vârf de cumpărături online cu cardul
Cardul a fost un instrument de plată utilizat mai ales la plata facturilor telefonice, a vacanţelor, la plata utilităţilor, dar şi la diverse cumpărături. Un prim vârf al tranzacţiilor cu cardul pe internet s-a înregistrat în luna mai - 210.000 de tranzacţii, când cumpărătorii au achiziţionat pachete de vacanţă pentru sezonul estival. Un al doilea maxim a fost raportat în decembrie - 205.000 de tranzacţii, majoritatea reprezentând cumpărături făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Oficialii Romcard sunt optimişti în anul care tocmai a început şi se aşteaptă la creşterea cu 30% a comerţului electronic faţă de 2010.
"Pe piaţă se vor impune comercianţii online care se diferenţiază atât prin preţ, dar mai ales prin pachetele de produse şi servicii oferite", potrivit reprezentanţilor GeCAD ePayment. Se vede de altfel şi în cazul cererii de carduri de credit şi de debit. În perioada 15 septembrie - 15 decembrie 2010, peste 39.000 de persoane au căutat online informaţii despre cardurile de debit, potrivit dat